La semaine passée

25.4.16

Med lidt billeder fra en lille del af min baghave a.k.a det smukke Montmartre tænker jeg, at det er tid til en lille opdatering på den sidste uge. Jeg er endeligt begyndt at indse, at jeg ikke bare er i Paris på ferie og Paris behandler mig stadig virkelig godt! Min skole om morgenen er begyndt, at falde ind i en rytme og selvom lyset for enden af tunnelen til at forstå/snakke fransk stadig er meget uklart - vil jeg sige, at mit franske er det bedste det nogensinde har været! Jeg nyder især at franskmænd ikke længere automatisk skifter til engelsk fordi de tror jeg er bare endnu en tourist - yay! Til gengæld kan jeg allerede mærke mit danske gå ned af bakke som jeg skriver dette ;-)
Mit arbejde går også super godt og er fyldt med søde kollegaer og lidt for mange gratis shots fra kunderne på fredag aftener.. puha. Så snart kan jeg skrive bartender på CV'et også.
Udover skole og arbejde har jeg spist alt for mange crêpes & crossainter og cyklet op af alt for mange bakker, både fordi jeg bor på hvad der føles som et bjerg men også fordi jeg vel nok er nød til at kompensere for al den crossaint spisning ;-) Jeg har også udforsket en masse nye steder i Paris, som jeg enten aldrig før har set eller kun set meget kort på mine tidligere ture hertil, både alene og med nye venner. (Der skal nok komme en masse billeder snart) Blandt andet har jeg udforsket mit smukke nabolag som er så meget andet end bare Sacre Coeur.
Nogen dage har vejret været fantastisk med sol og 20 grader mens andre har det været gråt og regnet men der er nu stadig ikke nogen der bærer grå bedre end Paris!
Imorgen skal Sigrid og jeg ned under jorden og se katakomberne som jeg heller aldrig har set før, og om aftenen skal jeg arbejde på champions leaque aften.... ønsk mig held & lykke med det!
Husk at følge min instagram for meget mere billedspam @Rikkesander
/
With a few pictures from a little part of my backyard a.k.a the beautiful Montmartre I thought it was time for a little update on the last week. I'm finally starting to realize that I'm actually in Paris for more than just a short visit and Paris is still treating me very nice! French school in the mornings are starting to fall into a rhythm and even though there's just a little bit of light in the end of that tunnel leading to understanding/speaking french - I will say that my french is better than it has ever been!  Especially enjoying that french people now don't automatically switch over to english because they can hear I'm just another tourist - yay!
Work is going great too, and are filled with great colleagues and a few too many free shots from customer's on friday nights.. ahem. So soon I'll be adding bartender to my qualifications CV as well.

Other than going to school and working I've been eating way too many crêpes & croissants, biking up a ton of freaking hills since I live on what feels like a mountain and since I have to compensate for all that croissant eating ;-) Kidding I've also been exploring a bunch of new places in Paris I haven't seen before or seen quickly on my previous visits, both alone and with new great friends- (a bunch of pictures will come soon promise) Among others my beautiful neighbourhood which is so much more than Sacre Coeur, even though that gem never get's old coming home to!
Some days the weather here has been amazingly sunny and 20 degrees like the perfect spring and other days it has been grey and rainy but still somehow no one wears grey quite like Paris!
Tomorrow Sigrid and I are heading down underground to see the Catacombs which I never seen before either and then I'm working tomorrow night, a night with champions league on a sports bar..... wish me luck with that.
Remember to follow my Instagram for much more picture spam @Rikkesander

 photo ugen der er garinget 1 _zpsq2hmh4gt.jpg
 photo ugen der er garinget 2_zpswg2ulxnl.jpg
 photo ugen der er garinget 3_zpsn7gtptei.jpg
 photo IMG_9913_zpsl9kgavy1.jpg
Ps. Yes if anybody was wondering my favorite crêpe is most definitely caramel!

You Might Also Like

0 Comments

Subscribe